خرد

هـمکاران محترم و دانش آموزان عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید.امید است،که ما را در این مسیر یاری کنید.ضمنا پذیرای انتقادات و پیشن

خرد

هـمکاران محترم و دانش آموزان عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید.امید است،که ما را در این مسیر یاری کنید.ضمنا پذیرای انتقادات و پیشن

راهنمای معلم دروس قرآن فارسی هدیه آسمان

به اطلاع مدیران محترم می رساند که پکیج محتوای آموزشی در قالب cd  طبق جدول پیوست آماده تحویل می باشد مقتضی است مدیران محترم مدارس جهت تحویل به کارشناسی تکنولوژی و گروههای آموزشی مراجعه نمایند

برگزاری کارگاه آموزشی

به اطلاع مدیران محترم می رساندکارشناسی تکنولوژی و گروههای آموزشی ابتدایی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی علوم ویژه همکاران پایه ششم نموده است مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا یکی از همکاران پایه ششم طبق جدول زمانبندی ذیل حضور بهم رسانند

مدعوین

روز

تاریخ

ساعت

مکان

(یک نفر از همکاران پایه ششم)مدارس نوبت صبح

دوشنبه

13/9/1391

30/8الی12

اداره ی آموزش وپرورش ساختمان شهید باهنر

                                                                                                                                        

(یک نفر از همکاران پایه ششم)مدارس نوبت عصر

دوشنبه

13/9/1391

15/13الی17

اداره ی آموزش وپرورش ساختمان شهید باهنر

داستان آموزنده

روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود باسرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می گذشت. ناگهان ازبین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد.پاره آجر به اتومبیل او برخوردکرد . مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دیدکه اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت و اورا سرزنش کرد.پسرک گریان با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند. پسرک گفت:"اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبورمی کند. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم. برای اینکه شما را متوقف کنم ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم". مرد بسیار متاثر شد و از پسر عذر خواهی کرد. برادر پسرک را بلند کرد و روی صندلی نشاند و سوار اتومبیل گرانقیمتش شد و به راهش ادامه داد.

در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه شما پاره آجر به طرفتان پرتاب کنند!

خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف میزند. اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبورمی شود پاره آجر به سمت ما پرتاب کند.

 این انتخاب خودمان است که گوش کنیم یا نه!


با عرض سلام خدمت همکاران محترم

وبلاگ گروه تکنولوژی و گروه های آموزشی شهرستان قدس در راستای انتقال و انتشار و تبیین اهداف و ماموریتهای کارشناسی تکنولوژی وگروه های آموزشی دوره ابتدایی ساخته و ثبت شده است.
کارشناسی مزبوردر نظر دارد در فراخوانی نسبت به شناسایی معلمان بلاگر و معلمان علاقه مند به ساخت وبلاگ های علمی آمورشی اقدام نماید ودر عصر فناوری اطلاعات وارتباطات با ایجاد شبکه ارتباطی معلمان گامی سارنده در نیل به اهداف وماموریت های خود بردارد.
در این وبلاگ کوشش بر این است با پیوند بلاگهای معلمان و گروههای آمورشی شهرستان قدس ودیگر استان های کشور وپپوندهای آموزشی وپژوهشی ارتباطات علمی وآتخصصی معلمان گسترش یابد.
اهداف وماموریتهای این کارشناسی عبارت اند از:
1- فراهم نمودن شرایط لازم ومناسب برای تبادل تجربه و تعامل افکار واندیشه های معلمان
2-مساله یابی در آموزش وپرورش دوره های ابتدایی  

3- توسعه توانمندیهای معلمان در حوزه های زیر:
- توسعه وکاربردفناوری اطلاعات وارتباطات
-بهبود وکیفیت بخشی به فرآیند یادگیری ویاددهی
-بهبود وکیفیت بخشی به فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
4 -گسترش فرهنگ مطالعه وپژوهش
5- نقد وبررسی وتحلیل برنامه های آموزش وپرورش

مبانی نظری وفلسفی ونیز روانشناختی پروژه های علمی

این پست از وبلاگhttp://jaberebnehayan.persianblog.irدوست عزیزم آرش علایی تهیه شده 

مقدمه:

معلمی که قصد دارد در مورد پروژه های علمی تحقیق نموده وآنرا در کلاس درس به کار گیرد باید با مبانی نظری وفلسفی ونیز روانشناختی پروژه های علمی آشنا باشد.بنابراین در این بخش مجددا مطلبی در باب فلسفه ی عمل گرایی که زیر بنای آموزش پروژه محور می باشد ذکر می گردد.

شاید هیچ سیستم فکری یا فلسفی در قرن بیستم به اندازه عملگرایی مطرح نشده و غوغایی به پا نکرده است که هنوز هم مطرح است و درباره اش گفتگو می‌شود (ویلیامز جیمز، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، 1370.) به گفته خود ویلیامز جیمز «روش پراگماتیکی قبل از هر چیز روشی است برای حل نزاعهای متافیزیکی، که در غیر این صورت می‌توانند پایان‌ناپذیر باشند. آیا جهان واحد است یا کثیر؟ مقدر است یا آزاد؟ مادی است یا روحی؟ اینها مفاهیمی هستند که هرکدام ممکن است درباره جهان صادق باشد یا نباشد و نزاع بر سر چنین مفاهیمی پایان‌ناپذیر است. روش پراگماتیکی در چنین مواردی عبارت است از کوشش برای تفسیر هر مفهومی به کمک ردگیری پیامدهای عملی مربوط به آن.

اگر این یا آن مفهوم صحیح باشد چه تفاوت عملی در بین خواهد بود اگر هیچ‌گونه تفاوت عملی یافت نشود در این صورت، شق‌ها (آلترناتیوها)ی مختلف عملا دارای یک معنا هستند و هر نزاعی بیهوده است. هرگاه نزاعی جدی باشد ما باید قادر باشیم تفاوت عملی‌ای را که در اثر محقق بودن این با آن طرف نزاع حاصل می‌شود نشان دهیم. (شعاری‌نژاد، 1383)

اصطلاح پراگماتیسم از واژه یونانی پراگما به معنای عمل مشتق شده است. این اصطلاح را نخستین بار چارلز پیرس (1914-1839) دانشمند و فیلسوف امریکایی در 1878 وارد فلسفه کرد. پیرس در نشریه «ماهنامه دانش‌عامه» پس از خاطرنشان کردن این نکته، که عقاید ما واقعا قواعدی برای عمل هستند، اظهار کرد که برای بسط دادن یک مفهوم ذهنی فقط لازم است معین کنیم این مفهوم برای ایجاد چگونه رفتاری به کار می‌آید و آن رفتار برای ما یگانه معنای آن است (پراگماتیسم، 1370 ،)

«پراگماتیسم بیانگر رویکردی کاملا آشنا در فلسفه، یعنی همان رویکرد تجربهگرایانه است (همان منبع، صفحه 43.)

پراگماتیسم یا سیستم فکری «اصالت عمل» یا «عمل‌گرایی» که «تجربه‌گرایی» و «ابزارگرایی» و «وسیله‌گرایی» نیز نامیده می‌شود عمدتا در مخالفت با اصول ایده‌آلیسم به وجود آمد و گسترش یافت و تقریبا کیفیت و نظام آموزش و پرورش جهان را تحت تاثیر قرار داد که هنوز هم این تاثیر عمیق ادامه دارد. عملگرایی عبارت است از نوعی گرایش، روش و یا فلسفه‌ای که نتایج عملی و افکار و معتقدات آدمی را معیار اساسی تعیین ارزش و حقیقت آنها می‌داند. (چهار پراگماتیست، 1366.)

ادامه مطلب ...

کارگاه روش تدریس

اگر علاقه مند به انواع روش تدریس می باشید دانلود این فایل به شما کمک می کند  

دانلود

راهنمای تغییر برنامه ریاضی اول ابتدایی

مقدمه و دلایل تغییر برنامه ریاضی

 

فعالیت‌های آموزشی در هر کشور را می‌توان سرمایه‌گذاری یک نسل برای نسل دیگر دانست. هدف اصلی این سرمایه‌گذاری توسعه‌ی انسانی است، به عبارت دیگر هدف فعالیت‌های آموزشی رشد و آگاهی و توانمندی‌های بالقوه انسان است.

 

هدف‌های آموزشی و روشهای آموزشی در کشورهای مختلف جهان شباهت‌های زیادی به هم دارند و مقایسه میزان تحقق آنها، پژوهشگران را متوجه تاثیر عوامل گوناگونی که در فرآیند آموزش و یاددهیـ یادگیری دخالت دارند، کرده است. برخی از این عوامل و عناصر مانند کتاب‌های درسی و برنامه‌های آموزشی و درسی را متخصصین موضوعی تهیه می‌کنند، و برخی عوامل دیگر مانند شکل و ساختار سیستم آموزشی مانند ساعات تدریس و روش‌های ارزشیابی آموزشی توسط متخصصین آموزشی تعریف می‌شوند. اما برخی دیگر از عوامل به باورها و انتظارات دانش‌آموزان و معلمان درباره‌ی نقش‌ها و هدف‌هایشان از فعالیت‌ها‌ی آموزشی مربوط میشوند. معلمان و دانش‌آموزان با علایق، باورها و انگیزه‌های متفاوتی به کلاس درس می‌آیند و باورها و انگیزه‌های آنان بر فرآیند یاددهیـ یادگیری تاثیری تعیین کننده دارند.

راهنمای تغییر برنامه ریاضی اول ابتدایی

تهیه و تنظیم: وحید عالمیان

ادامه مطلب ...

اقدام پژوهی

 
 همکارانگرامی آیا می دانید: 

اقدام پژوهی و معلم پژوهنده برکدام مفروضات علمی و فلسفی استواراست؟

•دارای چه ظرفیتی برای افزایش کیفیت آموزشی و کاهش اتلاف آموزشی است؟

•و سرانجام برای نهادینه سازی آن در سطح مدرسه چه باید کرد ؟  

برای پاسخ به این سوالات این فایل پاور پوینت را دانلود کنید         

پایه پنجم

دانستنیهای ریاضی پایه پنجم  که شامل:نحو هی تبدبل واحدها متروٰ ٰسانتی مترٰٰ هکتارٰکیلوگرم و...و همچنین محاسبه میط و مساحت شکلهای مختلف و دانستنیهایث مربوط به کتاب ریاضی می باشد. برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید

نمونه سوال پایه ششم

همکاران گرامی نمونه سوالات پایه ششم با توجه به راهبرد حل مسلهء جهت استفاده واعلام نظرقرار گرفته. 

دانلود