در دیدگاههای نوین آموزشی ، چهار عنصر سرعت ، دقت ، مهارت و اطلاعات و فناوری نوین نقش اساسی را ایفا می نمایند به شکلی که کلاس درس سلف سرویس عمومی و مدرسه جمهوری دانش است.
فرایند یاددهی - یادگیری متناسب با نیازها و ویژگیهای فراگیران بوده و کیفیت و روند اجرایی و کاربرد تکنولوژی های روز آموزشی از عوام اصلی و اساسی آن بشمار می آیند.
درچنین نظامی معلم بعنوان اصلی ترین عامل فرایند آموزشی ، دارای ویژگی های خاصی است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
در دیدگاههای نوین آموزشی ، چهار عنصر سرعت ، دقت ، مهارت و اطلاعات و فناوری نوین نقش اساسی را ایفا می نمایند به شکلی که کلاس درس سلف سرویس عمومی و مدرسه جمهوری دانش است.
فرایند یاددهی - یادگیری متناسب با نیازها و ویژگیهای فراگیران بوده و کیفیت و روند اجرایی و کاربرد تکنولوژی های روز آموزشی از عوام لاصلی و اساسی آن بشمار می آیند.
درچنین نظامی معلم بعنوان اصلی ترین عامل فرایند آموزشی ، دارای ویژگی های خاصی است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
الف) اطلاعات :
از ویژگی های شاخص معلم افزایش سطح معلومات و به روز بودن در موضوعاتی همچون :
آشنایی با آخرین دستاوردهای فناوری و تکنولوژی آموزشی ، اطلاعات عمومی به منظور برقراری ارتباط بین علوم مختلف ،روش تدریس (مانند : روشهای همیاری،بارش مغزی ، ایفای نقش ، نمایشی ، بحث گروهی ، اکتشافی متناسب با موضوع دروس )، فراگیری آخرین دستاوردهای علمی در قالب دوره ضمن خدمت ،آشنایی با اصول روانشناسی تربیتی و همچنین برنامه ریزی و طراحی مدل تدریس
ب)ابتکار :
دارابودن ویژگی خلاقیت و ابتکار شیوه تدریس ، و ایجاد فضای پرسشگری و تخیل در کلاس درس ،شناخت ناتوانی ها و تلاش در جهت درمان آنهاو همچنین برقراری ارتباط مناسب با فراگیران با توجه به تفاوتهای فردی آنان
ج)مهارت و سرعت :
داشتن توانمندی بالا در تدریس و کلاسداری ، مهارتهای ارتباطی ، کاربرد تکنولوژی ، تجزیه و تحلیل مسائل
د) ویژگی های اخلاقی :
- مراعات آداب و رسوم اجتماعی ، نشاط و شادابی ، آراستگی و نظم و انضباط ظاهری ، سعه صدر ، تکریم شخصیت دانش آموزان ، رأفت و مهربانی
منبع : ebook.veyq.ir